بیانیه استراتژیک شرکت

در شرایطی که با تغییرات و تحولات گسترده در حوزه صنعت و فناوری روبرو هستیم، تدوین و گام برداشتن در راستای توسعه استراتژی های موثر از اقدامات اساسی شرکت هاست که توسط طیف گسترده ای از تخصص های فنی، اقتصادی، مدیریتی و مشاوران آگاه پشتیبانی می شود. در این راستا چشم انداز و ماموریت های شرکت باید قابل دستیابی و هدفمند باشند. با بررسی و تجزیه و تحلیل بازار، مشتریان و رقبا، رویکردهای پاسخ به شرایط باید در راستای بهبود عملکرد شرکت بوده تا در محیط رقابتی، شرکت همواره روندی رو به رشد داشته و به عنوان پیشرو در این عرصه شناخته شود.

ایجاد تغییر موثر به معنای آگاهی و بینش از این مساله است که چه زمانی، چه کاری را باید متوقف کنید، چه کاری را شروع کنید و چه کاری را تسریع ببخشید. این امر مستلزم درک عمیقی از نحوه کار یک کسب و کار و زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده و نحوه عملکرد آن است. بهره برداری از دارایی های مهم شرکت و تغییر در کسب و کار و همچنین تخصص در زمینه توسعه سازمانی بسیار مورد تاکید است. شرکت باید بتواند روندها را پیش بینی کرده و متناسب با شرایط اقدام کند. روندهای عمده جهانی، از انفجار فناوری های دیجیتال گرفته تا فشارهای فزاینده ناشی از تغییرات آب و هوایی، در حال تغییر شکل دادن نگاه کسب و کارها به آینده خود هستند.آنچه در گذشته سودآور بود، ممکن است در آینده الگوی تجاری مناسبی نباشد و مقررات جدید ممکن است نیاز به تغییر تاکتیک ها داشته باشند. پیشرفت های فن آوری ممکن است فرصت هایی را برای رشد باز کند یا خطری برای ایجاد روابط با مشتریان باشد. با تشکیل تیم های تحقیق و توسعه می توان مسیر موفقی را در آینده طی کرد. این تیم ها روندهایی را که بازارها را شکل می دهد و پتانسیل های نوآوری و رشد را شناسایی و پایش می کنند. شرکت ها باید بتوانند افق های جدید را کشف کنند و از فرصت های نو ظهور در جهت ایجاد ارزش افزوده و مزیت رقابتی بهره گیرند.

ورای هر عمل منسجمی، یک ذهن منظم وجود دارد. به همین علت تمام شرکت ها و سازمان ها نیازمند داشتن یک سند استراتژیک و یک نقشه راه مدون و منظم هستند تا بتوانند با اندیشه ای سازمان یافته، در برابر اقتضائات و تغییرات، فعالیت های خود را به پیش برند. از اینرو تعیین اهداف استراتژیک کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به صورت مشخص و شفاف و به گونه ای که برای اشخاص و واحد های فعال در شرکت تعهدآور باشد لازم و ضروری است.

 

 

مهم ترین اهداف استراتژیک شرکت

1

استقرار نظام های مدیریت طرح و مدیریت پروژه مطابق با آخرین دستورالعمل ها و متدولوژی ها

2

استقرار مدیریت یکپارچه و ایجاد سامانه های مدیریتی و عملیاتی یکپارچه جهت تسهیل در اجرای تصمیمات و اقدامات

3

گسترش حوزه جغرافیایی فعالیت های شرکت در سطح بین الملل

4

ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت دانش برای حفاظت از دانش و تجربه سرمایه های انسانی

5

اجرای برنامه توسعه سرمایه انسانی در مشاغل راهبردی و عملیاتی